lördag 4 januari 2014

Trött jävla dag..

Jag måste fixa mina sovrutiner igen.. Det här funkar inte alls, somnade kl 7 idag på morgonen och vaknade kl 16. Det är ju ORIMLIGT! Kishti Tomita style. Men det var inte helt mitt fel faktiskt, jag hade en extremt frustrerande "diskussion" om feminism, patriarkatet och språkvetenskap med idioter på YouTube.. Jag vet att jag inte borde ha gjort det från första början men nu gjorde jag det och jag kunde inte sluta och låta honom tro att han "vunnit" diskussionen.
Sen så har jag ritat och bakat "Breakfast/Savory Muffins", jag gjorde två olika sorter "Parma N' Cheese" och "Greek Fusion" (hittade på namnen själv, thank you very much. Kl är 2..). De är för att jag ska ha nått att äta på morgonen när jag springer ner till bussen. Jag gillar verkligen inte att äta frukost men jag ska försöka, jag vill verkligen börja äta bättre och träna mer (hahahahaha som om jag tränat ). Tänkte att sånt får väl en att må bra? Har kollat på massor av Raw/vegan/vegetarian/healthy cooking videos på Youtube (ja, tydligen är det där jag hänger..) så jag känner mig inspekterad och taggad på att börja hah.

Om ni skulle vara intresserade att baka "Breakfast/Savory Muffins" så här är det receptet jag gjorde. Jag gjorde en variant av ett annat recept och det blev jätte gott men nästa gång tror jag att jag tar mindre socker och mer rågmjöl för att göra det lite mer healthy. I alla fall här är receptet:

100g smör
2 ägg
1dl rårörsocker
2dl vetemjöl 
2dl rågmjöl
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk 

1. Smält smöret

2. Vispa ägg och socker

3. Vispa i mjölen, bakpulvret och den smälta smöret och mjölken.

Sen blandar du i vad du vill.
Jag gjorde riven ost och Parma skinka och sen en med en Barilla pasta sås med  tomat och oliver n shit jag vet Inte riktigt och sen massa feta ost och mer oliver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar