söndag 5 januari 2014

Urgh

Ja idag har vart typ samma som igår inte mycket att säga. Ska försöka tvinga mig själv att sova nu även fast jag inte är trött alls eftersom jag somnade vid 9 imorse.. Det här är inte kul alls, jag har dock ingen aning om hur jag ska vända tillbaka dygnet. Jag försöker gå och lägga mig tidigare men kan absolut inte somna, då när kl är 8 på morgonen tänker jag att "men om jag inte somnar alls nu kan jag ju gå och lägga mig typ 20.00 ikväll och vända tillbaka dygnet så" men då vid 8.30 håller jag på att däcka av trötthet vilket jag sedan gör runt 9.. URRGH .

Nej men sen har jag gjort "Banana Ice Cream" som är en annan av Raw/vegan/vegetariska recepten som jag ville pröva. Det här är dock hundra gånger lättare än att baka muffins eller något annat recept för den delen. Den enda ingrediensen är bananer.

"Banana Ice Cream"

Bananer!

1. Ta dina bananer, så många som du tycker blir bra. Skala dem, skär dem i bitar och lägg dem i en plast-burk i frysen. Vänta ett par timmar, jag lät dem ligga över natten.

2. När bananerna är frysta tar du ut dem och lägger dem i en matberedare och mixar tills du får en slät "mjukglassig" konsistens. Beroende på hur kraftfull din matberedare är så kan de ta lite olika tid och konsistenser.. Min tig ett tag eftersom min är svag som fan.

3. Nu är din "Banana Ice Cream" klar så sleva ur den i en skål och njut. MEN om du vill göra den lite mer fancy kan du alltid lägga till lite frysta bär, kakao eller lite socker/honung för sötning av "glassen". Jag delade hälften hälften med ena delen plain banan och andra mixade jag i lite frysta hallon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar